شنبه 8 اردیبهشت 1403  
1400/3/9 یکشنبه


مسئول واحد خدمات : جناب آقای یوسفی


شرح وظایف مسئول خدمات

هماهنگی امور پرسنل خدماتی بیمارستان

 مشخص کردن شرح وظایف پرسنل خدماتی

پیگیری نظافت واحد های مختلف بیمارستان

 
وظایف پرسنل خدمات
 
شرکت در دوره های آموزشی مربوطه و اخذ گواهی های آن.
تکمیل پرونده پرسنلی و تمدید سالیانه کارت بهداشت.
کسب برنامه کار از سرپرستار بخش یا مسئول شیفت.
 استفاده از اتیکت
پوشیدن لباس کار مرتب و اتو زده متحدالشکل با سایر خدمات.
استفاده از وسایل حفاظت فردی در حین انجام کار.
تلاش در حفظ نظم و نظافت بخش و همچنین پاکیزگی کلیه لوازم و تجهیزات بخش.
پاکیزه نگهداشتن کلیه وسایل  و تجهیزات پزشکی موجود.
نظافت کلیه اتاق های بخش ، راهرو ،استیشن پرستاری و کلیه قسمت های بخش در هر شیفت کاری.
واشینگ بخش هفته ای یکبار. (درج در دفتر گزارش خدمات)
نظافت پنجره ، پرده و دیوارها هر سه ماه یکبار. (درج در دفتر گزارش خدمات)
آماده کردن تخت ها و تجهیزات آن (با یا بدون بیمار) و برانکارد به صورت روزانه. (نظافت و ضدعفونی تخت و تجهیزات آن استفاده از ملحفه مناسب)
 پاک سازی یخچال ها بعد از ترخیص هر بیمار و برفک زدایی ماهانه (با درج تاریخ برفک زدایی در فرم مخصوص ارائه شده به تمام مسئول بخش ها)
شستن سینگ به طور روزانه و نظافت، شستشو و گندزدایی کلیه دستشویی ها، تولت ها و حمام در هر شیفت و کنترل ظروف مایع صابون با رعایت اصول بهداشتی و ایمنی.
شستن سطل های زباله بطور روزانه در شیفت شب و وارونه گذاشتن سطل ها جهت خشک شدن آن.
رعایت تفکیک زباله های عفونی و غیر  عفونی و درج مشخصات:  تاریخ، شیفت و بخش بر روی پاکتهای زباله.
انتقال زباله های غیر عفونی به جایگاه زباله و زباله های عفونی به واحد امحاء.
شستشو و ضدعفونی ابزار پانسمان با نظارت سرپرستار و ارسال ستها به CSR بالفاصله بعد از استفاده.
شمارش ملحفه البسه ، پتو قبل از تحویل به لندری و ثبت در دفتر آمار مربوطه در شیفت های صبح (قبل از تحویل موارد کثیف از بخش توسط مسئول لندری و در هنگام تحویل موارد تمیز به بخش توسط خدمه بخش)
انجام مراقبت از جسد طبق موازین شرعی و آموزش های ارائه شده