شنبه 8 اردیبهشت 1403  
1399/11/25 شنبه


  مسئول امور مالی : سرکار خانم برمکی

 
شرح وظایف اداره مالی

رئیس امور مالی :

آشنائی کامل بر قوانین مالی و بخشنامه ها و دستورالعملها .
متن حسابها در پایان سال مالی و گزارش توزیع بودجه سال قبل به امورمالی دانشگاه در تاریخ مقرر.
نظارت بر تامین اعتبار مخارج و هزینه های واحد .
کنترل روزانه فروش قبوض درمانی با مبالغ واریزی به حساب بانک مرکزی
نظارت برنحوه چگونگی هزینه های خدمات ارائه شده سرپائی و بستری بر اساس نرخ تعرفه های تعیین شده .
پس از ابلاغ تخصیص نسبت اخذ وجه از امورمالی دانشگاه اقدام نماید .
پس از حصول اطمینان از جهت اسناد و صورت های مالی و مکاتبات لیست به تائید آنها اقدام نماید
اسناد مدارک مالی و قبوض درمانی را بدور از دسترس دیگران با حفظ اصول ایمنی و حفاظتی نگهداری نماید
از جهت اجرای ضوابط نگهداری اموال و برگشت وسایل و لوازم تعمیری توسط تدارکات اطمینان حاصل نماید.
نظارت و کنترل حسابها و دفاتر مالی - اجرای صحیح بخشنامه ها و دستورالعملهای دانشگاه
ارسال اسناد هزینه ها و تراز عملیاتی ماهانه را در موعد مقرر به امورمالی دانشگاه
ارائه بموقع لیست حقوقی در هر ماه به دفتر تشکیلات و بودجه

دریافت و پرداخت ( حقوق و دستمزد) :

مسئول دریافت و پرداخت می بایست بر همه دستورالعمل ها و بخشنامه های صادره آگاهی کامل داشته باشد:
ثبت کلیه مغایرات احکام پرسنلی در فرمهای کامپیوتری
ثبت ساعات اضافه کاری گواهی شده در فرمهای کامپیوتری
اصلاح فرمها در صورت داشتن مغایرت
درخواست مجوزلازم از رئیس امورمالی جهت واریزخالص حقوقی وغیره پرسنلی به حساب بستانکاری آنان نزد بانک عامل برد
تنظیم سند موقت بانکی برابر لیست بانکی ارائه شده بعنوان لیست و پرداخت خالص ( مزایای کارمندان )
پیگیری کسورات حقوقی و پیوست نمودن کسورات بر اسناد هزینه
تنظیم اسناد هزینه های جاری با توجه به تائید مسئول رسیدگی و مسئول اعتبار
تهیه فرم (45) خلاصه اسناد پس از تفکیک و ضمیمه نمودن کلیه مدارک مربوط به اسناد
ثبت لیست حق الزحمه ولیستهای متفرقه که میبایست به حساب پرسنل واریز گردد درفرمهای کامپیوتری

اعتبارات :

مسئول اعتبارات هزینه می بایست به تمامی قوانین و دستورالعملهای صادره در خصوص تامین اعتبار نمودن اسناد هزینه آگاهی داشته باشد که شامل مراحل زیر است :
کنترل براعتبار مصوب و تخصیص صحیح اعتبار
جذب منابع بودجه ای از اعتبارات دانشگاه به وسیله صدور درخواست وجه
 
نظارت و کنترل به کلیه وجوهات دریافتی از امورمالی دانشگاه و مطابقت آن با دفتر اعتبارات واحد
تامین اعتبارات اسناد هزینه ای مالی
کنترل و نظارت در پرداختها با شرح مواد هزینه
 
نظارت ، کنترل و هماهنگی لازم در ارتباط با مانده برنامه های اعتبارات و تطبیق آن با واحد دفتر داری و تنظیم حسابها
تراز اعتبارات ماهانه و ارائه گزارش به مدیریت محترم شبکه
تهیه جدول اعتبارات کلیه بودجه های شبکه از قبیل جاری ، اختصاصی ، عمرانی در ردیف های ابلاغی
 
ثبت ، تطبیق و کنترل کلیه اسناد هزینه با برنامه های مصوب و تخصیص ابلاغی

در آمد :

دریافت قبوض از دانشگاه و توزیع قبوض به واحدهای درمانی تحت پوشش .
پیگیری فیش های بانکی حاصل از فروش قبوض به حساب تمرکز غیر قابل برداشت تا حصول نتیجه
بررسی تنخواه قبوض درمانی و نظارت کامل بر توزیع قبوض دریافتی از مراجعین به واحدهای درمانی .
پیگیری انتقال وجوه به حساب خزانه در پایان هر ماه .
کنترل فیش های دریافتی از واحد ها با صورت حساب بانک تمرکز
مکاتبه با دانشگاه مبنی بردرخواست وجه درآمد به حساب در آمد واحد .
تهیه و تنظیم صورت حسابهای موسسات طرف قرار داد و ارسال صورت حسابها تا دهم هر ماه
پیگیری وصول مبلغ صورت حسابهای ارسالی موسسات طرف قرارداد .
کنترل و نظارت بر تنظیم صورت حسابها تا جائی که کسورات به حداقل برسد .
تنظیم اسناد مربوط به دریافت قبوض و تنخواه قبوض واحدها - انتقال وجوه به حساب خزانه و تنظیم اسناد و صورت حسابهای ارسالی و وصولی موسسات طرف قرارداد .

اموال :

 
نظارت و کنترل کلیه اموال منقول و غیر منقول واحد .
ثبت کلیه اموال منقول و غیر منقول در دفاتر مربوطه .
کنترل بر ورود و خروج اموال از واحد .
پیگیری و جمع آوری اموال مازاد و اسقاطی و مکاتبه لازم جهت تعیین تکلیف اموال مذکور و اخذ مجوز فروش یا انتقال به دانشگاه .
گزارش اموال موجود منقول و غیر منقول هر ماه 6 ماه به رئیس امور مالی و ذیحسابی دانشگاه .
تهیه لیست اموال در هر اطاق و نصب آن در اطاقهای مربوطه .
پیگیری اموال مسروقه و ارائه گزارش های مربوطه تا حصول نتیجه .
حفظ و حراست از بیت المال
 
بررسی و نظارت بر حساب کلیه اموال منقول و غیر منقول
تهیه پرونده جهت اموال منقول و غیر منقول بنحوی که دسترسی به آنها به سادگی صورت پذیرد .

بایگانی اسناد مالی :

مسئول بایگانی اسناد می بایست فردی باشد که به اصول بایگانی اسناد و مدارک آشنائی کامل داشته باشد:
تحویل اسناد هزینه های انجام شده از مسئول صدور چک بطوریکه به هیچ ارزی در پایان هر ماه با توجه به شماره دفتر صدور ارز باقی نمانده باشد.
کنترل و پیگیری اسناد تحویلی از مسئول صدور چک در صورتیکه ارزی را تحویل نگرفته باشد بلافاصله رئیس امور مالی را مطلع نماید.
تفکیک اسناد هزینه های انجام شده و تحویل اسناد جهت تنظیم 45 به دریافت و پرداخت
بایگانی کلیه احکام و مکاتبات پرسنل واحد بصورت پرونده که دسترسی به آنها کاملا" آسان باشد.
همکاری لازم با رئیس امور مالی در خصوص تهیه وتنظیم صورت حسابهای موسسات طرف قرارداد ( درمانی )
تهیه و تنظیم سیاهه کسورات قانونی اشخاص حقیقی و حقوقی و ارائه به رئیس امور مالی
پیگیری و توزیع مکاتبات وارده وصادره از امور مالی
همکاری با دریافت و پرداخت در خصوص تنظیم مفاصا حسابهای صادره اشخاص
بایگانی مکاتبات موسسات و شرکت های طرف قرارداد واحد بنحویکه دسترسی سریع و بموقع به مکاتبات در اسرع وقت صورت پذیرد .