|
1400/3/9 یکشنبه
مسئول واحد مدارک پزشکی : سرکار خانم سلیمی
شرح وظایف مسئول واحد مدارک پزشکی
تقسیم کار بین پرسنل تحت سرپرستی و نظارت بر نحوه صحیح عملکرد ایشان
شرکت در کمیته های بیمارستانی ذیربط و تنظیم و پیگیری صورتجلسات کمیته مدرک پزشکی بعنوان دبیر کمیته
نظارت بر صدور جواز دفن و گواهی ولادت
نظارت بر تکمیل بودن پرونده ها در زمان پذیرش تا ترخیص بیمار
تهیه گزارشات ، اطلاعات و آمارهای مختلف برای مقامات ذیصلاح
پیگیری نامه های اداری و قضایی(بیمه ، پزشکی قانونی ، دادگاه ، نیروی انتظامی و ...) با رعایت اصول محرمانگی
برآورد و پیگیری نیازهای بخش مدارک پزشکی
نظارت بر ورود و خروج پرونده ها
نظارت بر نحوه پاسخگویی به شکایات قانونی
همکاری در تحویل پرونده جهت امور تحقیقاتی
درخواست و نظارت بر تهیه کلیه فرمها و پوشه های پرونده های بیمارستانی
بررسی و تحقیق درباره طراحی و اصلاح بهبود فرمهای مدارک پزشکی ، روشهای کار ، وسایل ، جا و مکان بخش مدارک پزشکی
بررسی آمار و گزارش اقدامات واحد مربوطه به صورت ماهیانه جهت ارائه به مقام مافوق
شرکت در برنامه های آموزشی- تحقیقاتی و مطالعه آخرین پیشرفتها در زمینه شغلی
آموزش تئوری و عملی افراد تحت نظر
نظارت بر رعایت نظم و انضباط اداری پرسنل
پیگیری تأمین نیروی انسانی در واحد مربوطه
تهیه برنامه کشیک پرسنل و محاسبه ساعت اضافه کار و امتیاز طرح مشارکت کارکنان با هماهنگی واحدهای ذیربط
ارزشیابی سالیانه و ماهیانه کارکنان تحت پوشش
برنامه ریزی ، تقسیم کار و در صورت مرخصی جایگزینی نیرو در واحد مربوطه
نظارت بر عمکرد و نحوه برخورد کارکنان تحت پوشش.
برقراری ارتباط منطقی بین بخش مدارک پزشکی و سایر بخشهای بیمارستان
حضور و غیاب کارآموزان رشته مدارک پزشکی و کنترل آنها طبق چک لیستهای مربوطه
همکاری و ارتباط نزدیک با پرسنل واحدهای بخش مدارک پزشکی و سایر بخشهای بیمارستان
دارا بودن حسن خلق و روابط عمومی بالا برای برقراری ارتباط با ارباب رجوع و پرسنل
پیگیری و انجام اموری که از طرف مقام مافوق ابلاغ می شود
شرح وظایف کارشناس پذیرش و ترخیص بیمارستان
برخورد مناسب با بیمار و راهنمایی مراجعین جهت ارجاع به واحدها و بخشهای مختلف
بررسی مدارک بیماران در زمان پذیرش
پذیرش بیماران (بستری ، سرپایی ، اورژانس و تحت نظر )
تشکیل پرونده به همراه ثبت دقیق آدرس و مشخصات بیمار از روی مدارک معتبر طبق مقررات
تنظیم کارت اندکس الفبایی برحسب نام و نام خانوادگی بیماران به منظور شناسایی آنها بصورت الکترونیکی
ثبت مشخصات بیماران در دفتر پذیرش هنگام پذیرش
ثبت مشخصات هویتی و آدرس آورنده یا همراه بیمار
ثبت مشخصات و سمت اعزام کننده بیمار
اخذ رضایت نامه های لازم در پشت برگ پذیرش (و رضایتنامه TL) طبق قوانین و مقررات
ثبت اطلاعات بیمار و شماره دهی پرونده از طریق کامپیوتر و ثبت اطلاعات در کامپیوتر
ارسال پرونده بیمار به بخش پس از اطمینان از آمادگی پرسنل بخش برای پذیرش بیمار
|
|