شنبه 8 اردیبهشت 1403  
1400/3/9 یکشنبه


مسئول واحد مدارک پزشکی : سرکار خانم سلیمی


شرح وظایف مسئول واحد مدارک پزشکی

تقسیم کار بین پرسنل تحت سرپرستی و نظارت بر نحوه صحیح عملکرد ایشان
 
شرکت در کمیته های بیمارستانی ذیربط و تنظیم و پیگیری صورتجلسات کمیته مدرک پزشکی بعنوان دبیر کمیته
 
نظارت بر صدور جواز دفن و گواهی ولادت
 
نظارت بر تکمیل بودن پرونده ها در زمان پذیرش تا ترخیص بیمار
 
تهیه گزارشات ، اطلاعات و آمارهای مختلف برای مقامات ذیصلاح
 
پیگیری نامه های اداری و قضایی(بیمه ، پزشکی قانونی ، دادگاه ، نیروی انتظامی و ...) با رعایت اصول محرمانگی
 
برآورد و پیگیری نیازهای بخش مدارک پزشکی
 
نظارت بر ورود و خروج پرونده ها
 
نظارت بر نحوه پاسخگویی به شکایات قانونی
 
همکاری در تحویل پرونده جهت امور تحقیقاتی
 
درخواست و نظارت بر تهیه کلیه فرمها و پوشه های پرونده های بیمارستانی
 
بررسی و تحقیق درباره طراحی و اصلاح بهبود فرمهای مدارک پزشکی ، روشهای کار ، وسایل ، جا و مکان بخش مدارک پزشکی
بررسی آمار و گزارش اقدامات واحد مربوطه به صورت ماهیانه جهت ارائه به مقام مافوق

 
شرکت در برنامه های آموزشی- تحقیقاتی و مطالعه آخرین پیشرفتها در زمینه شغلی
 
آموزش تئوری و عملی افراد تحت نظر
 
نظارت بر رعایت نظم و انضباط اداری پرسنل
 
پیگیری تأمین نیروی انسانی در واحد مربوطه
 
تهیه برنامه کشیک پرسنل و محاسبه ساعت اضافه کار و امتیاز طرح مشارکت کارکنان با هماهنگی واحدهای ذیربط
 
ارزشیابی سالیانه و ماهیانه کارکنان تحت پوشش
 
برنامه ریزی ، تقسیم کار و در صورت مرخصی جایگزینی نیرو در واحد مربوطه
 
نظارت بر عمکرد و نحوه برخورد کارکنان تحت پوشش.
 
برقراری ارتباط منطقی بین بخش مدارک پزشکی و سایر بخشهای بیمارستان
 
حضور و غیاب کارآموزان رشته مدارک پزشکی و کنترل آنها طبق چک لیستهای مربوطه
 
همکاری و ارتباط نزدیک با پرسنل واحدهای بخش مدارک پزشکی و سایر بخشهای بیمارستان
 
دارا بودن حسن خلق و روابط عمومی بالا برای برقراری ارتباط با ارباب رجوع و پرسنل
 
پیگیری و انجام اموری که از طرف مقام مافوق ابلاغ می شود
شرح وظایف کارشناس پذیرش و ترخیص بیمارستان
برخورد مناسب با بیمار و راهنمایی مراجعین جهت ارجاع به واحدها و بخشهای مختلف
 
بررسی مدارک بیماران در زمان پذیرش
 
پذیرش بیماران (بستری ، سرپایی ، اورژانس و تحت نظر )
 
تشکیل پرونده به همراه ثبت دقیق آدرس و مشخصات بیمار از روی مدارک معتبر طبق مقررات
 
تنظیم کارت اندکس الفبایی برحسب نام و نام خانوادگی بیماران به منظور شناسایی آنها بصورت الکترونیکی
 
ثبت مشخصات بیماران در دفتر پذیرش هنگام پذیرش
 
ثبت مشخصات هویتی و آدرس آورنده یا همراه بیمار
 
ثبت مشخصات و سمت اعزام کننده بیمار
 
اخذ رضایت نامه های لازم در پشت برگ پذیرش (و رضایتنامه TL) طبق قوانین و مقررات
ثبت اطلاعات بیمار و شماره دهی پرونده از طریق کامپیوتر و ثبت اطلاعات در کامپیوتر

 
ارسال پرونده بیمار به بخش پس از اطمینان از آمادگی پرسنل بخش برای پذیرش بیمار