كوچك يا بزرگ كردن بخش :.منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
آخرین خبر
اخبار
اسلایدر
اطلاعیه
بازديدها
بنر
تقويم
جستجو
حدیث روز
رسانه های محلی
رويدادهای کشوری
کارگاه آموزش
گزارش تصویری
متون عمومي
منو
منو
منوی فوتر
نظر خواهي
ورود
اخبار
1400/11/16 شنبه
تزریق 3دوز واکسن 97 بار احتمال مرگ بر اثر امیکرون را کاهش می‌دهد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اشاره به اینکه روند ابتلا به کرونا در منطقه صعودی است گفت: شهروندان می‌توانند با تزریق 3دوز واکسن کرونا، احتمال مرگ بر اثر سویه امیکرون را 97 بار کاهش دهند.

.

دکتر شکراله سلمان‌‎زاده، ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار وب‌دا در آبادان اظهار کرد: رنگ‌بندی 3شهرستان  تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی آبادان به صورت رسمی تغییری نکرده است ولی با توجه به سیر صعودی و انفجاری میزان ابتلا، این اطمینان وجود دارد که شهرهای منطقه ما همه در وضعیت قرمز قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه موارد ابتلا و بستری به شدت در حال افزایش است، خاطرنشان کرد: مردم عزیز ما این موضوع را به خاطر داشته باشند راه‌های فرار از امیکرون در وهله نخست رعایت ضوابط بهداشتی و عدم حضور در اجتماعات(حتی اجتماعات خانوادگی چند نفره) است. بیشترین انتقال در روزهای اخیر در خانواده‌ها و تجمعات کوچک رخ داده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه بعد از رعایت ضوابط بهداشتی راه اصلی پیشگیری از درگیرشدن با امیکرون، تزریق واکسن است، افزود: از تمام کسانی که تا امروز نسبت به تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند، خواهش می‌‎کنم در این خصوص تعجیل کنند.
وی افزود: متاسفانه یک باور غلط وجود دارد که امیکرون ضعیف است و باعث مرگ و میر نمی‌شود، در حالیکه افزایش بالای میزان بستری و مرگ در سراسر کشور در روزهای اخیر نشان می‌دهد که این سویه نیز همانند سویه‌های قبل شوخی‌بردار نیست.
دکتر سلمان‌زاده با بیان اینکه با تزریق 2دوز واکسن تنها 14 بار احتمال درگیری و مرگ از طریق امیکرون کاهش پیدا می‌کند، گفت: متاسفانه در حال حاضر روند واکسیناسیون در منطقه ما اصلا خوب نیست، حدود 85درصد شهروندان در جنوب غرب خوزستان دوز اول، نزدیک به 75 درصد دوز دوم و تنها زیر 20درصد از افراد 3دوز واکسن خود را در این منطقه تزریق کرده‌اند که این درصد آخر در شهرستان شادگان حدود 2درصد است.
وی عنوان کرد: در 24 ساعت گذشته 250مورد جدید ابتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان ثبت شده است و 17 مورد بستری جدید داشتیم و در مجموع تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان 39 نفر هستند، خوشبختانه در همین بازه زمانی مورد فوتی بر اثر کرونا نداشتیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با تاکید بر این مهم که روند افزایشی کماکان وجود دارد و بسیار خطرناک است، افزود: امروز اعلام کردیم که همه بیمارستانهای دولتی و غیردولتی منطقه باید آماده پذیرش یا بستری بیماران کرونایی را داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم که بتوانیم از ظرفیت چند بخش بیمارستان جدید آیت‌اله طالقانی نیز استفاده کنیم ولی با توجه به سرعت بالای میزان ابتلا مجبور خواهیم شد که از بقیه بیمارستان‌ها نیز بهره بگیریم.

 

نسخه قابل چاپ
بیشتر